Dimarts, 23 de Maig de 2017

Sumari

Dimarts, 23 de Maig de 2017

Les confederacions sindicals de CCOO del País Valencià, les Illes Balears i Catalunya presentem el segon número de La Teranyina digital.

Concebuda com un espai de trobada i reflexió sobre la llengua i cultura catalanes a tots tres territoris, en aquest segon número podreu trobar l’opinió de diversos professionals de la cultura amb relació al vincle entre cultura i noves tecnologies. Mantenim els espais específics del número anterior, com la documentació; els informes i documents vinculats amb la cultura i la llengua catalanes; les recomanacions de llibres, pel•lícules, còmics, exposicions, espectacles, etc.; la memòria social i històrica, i la informació d’actualitat sindical juvenil.

En aquest número destaquem el triomf del cinema català tant a casa nostra com arreu. Isona Passola, la productora de Pa negre, la pel•lícula premiada en diversos festivals de cinema, reflexiona entorn al cinema, la història i la llengua catalanes.

La situació de la televisió catalana al País Valencià pateix les conseqüències del governament del PP, que va prohibir l’emissió de TV3 a tot el territori valencià. Ara, Acció Cultural del País Valencià s’enfronta a una multa de 800.000 € per haver transportat el senyal de TV3 al País Valencià amb els seus repetidors. Eliseu Climent reflexiona entorn la situació cultural i política del País Valencià.

Un dels temes d’actualitat tant a Catalunya com al País Valencià és el qüestionament del model lingüístic en llengua catalana per part del Tribunal Constitucional, que ataca la nostra cultura i amenaça la cohesió social. Les trobades d’Escoles en valencià, la iniciativa Somescola.cat i altres articles reflexionen entorn a la situació de la llengua catalana a les aules.

A més a més, en aquest número de La Teranyina digital podeu trobar recomanacions culturals i entrevistes a professionals de diversos sectors de la cultura, com les arts plàstiques (Pere Díez-Gil), la fotografia (Sergi Bernal, Paco Elvira), les arts escèniques (Alba Florejachs, Ricard Sadurní) o la literatura (Fina Niubó).

La joventut també fa sentir la seva veu a La Teranyina digital i presenta l’espai A3Bandes del 2011, centrat en el moviment del 15 M. Els indignats.

En definitiva, tot el que fa referència a la cultura i la llengua pot quedar unit per La Teranyina. Entreu, navegueu, llegiu, mireu, escolteu, submergiu-vos i preneu La Teranyina.

Popularitat: 5%