Diumenge, 25 de Juny de 2017

Diumenge, 25 de Juny de 2017

Les confederacions sindicals de CCOO del País Valencià, les Illes Balears i la Comissió Obrera Nacional de Catalunya presenten La Teranyina. Aquest projecte, una altra iniciativa d’una llarga i fructífera col·laboració, s’adapta als nous temps en format canal de comunicació digital i té el seu precedent en les 9 edicions impreses que van sortir i vam difondre plegats entre els anys 1998 i 2002.

Aquesta important col·laboració, que s’ha concretat al llarg de les últimes dues dècades en l’organització de trobades sindicals, jornades, seminaris, campanyes, publicacions, posicions conjuntes i en l’acord A3Bandes, signat pels espais juvenils sindicals respectius, sempre ha tingut com a objectiu l’articulació d’espais d’intercanvi, reflexió i debat sobre la situació social, laboral, lingüística i de cultura compartida.

La Teranyina vol consolidar aquest canal de comunicació que pretenem que afavoreixi l’enriquiment cultural mutu i difongui una part significativa de les actuacions sindicals de les nostres organitzacions des d’una aposta clara en defensa de la unitat de la llengua catalana. El concebem com un espai dinàmic, obert i participatiu en què intervindran un ampli ventall de persones col·laboradores representatives de la nostra rica i plural realitat cultural i lingüística.

El tema central amb el qual inaugurem aquesta nova etapa és la transformació de la informació i el periodisme, l’aparició de les noves tecnologies de la informació en el sector i la irrupció del periodisme digital. Conté també espais específics de continguts, com ara documentació, informes i documents vinculats amb la cultura i la llengua catalanes; recomanacions de llibres, pel·lícules, còmics, exposicions, espectacles, etc.; memòria social i històrica, i informació d’actualitat sindical juvenil. Hi trobareu entrevistes, articles d’opinió, crítiques culturals, un espai multimèdia de vídeos i arxius sonors aptes per a diferents tipus de suports digitals i un nou disseny del logotip que dóna nom a aquesta iniciativa.

Volem agrair a totes les persones que des de diferents nivells han fet la seva aportació per fer possible la sortida a la llum d’aquest projecte i al Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya per la implicació des del primer moment.

Tal com dèiem en el primer número de La Teranyina en l’editorial de l’any 1998, La Teranyina ha d’unir com una xarxa els territoris en un interès comú, la cultura i la llengua, i s’interessa per les novetats, per l’ús de la llengua, per les eines que poden ajudar a fer-la servir, per les persones que l’usen, per les que l’aprenen, per les que se’n veuen privades. En definitiva, tot el que fa referència a la cultura i la llengua pot quedar unit per La Teranyina. Entreu, navegueu, llegiu, mireu, escolteu, submergiu-vos i preneu La Teranyina.

Toni Baos (Illes Balears)
Empar Pablo (País Valencià)
Josep M. Romero (Catalunya)

Novembre del 2010