Dimarts, 23 de Maig de 2017

Desapareix la figura del corrector de català

Dimarts, 23 de Maig de 2017

La direcció de TVE Sant Cugat permet la desaparició de la figura del corrector de català per raons organitzatives

La directora de TVE de Catalunya, Montse Abbad, juntament amb el seu equip directiu, ha acatat les ordres de la direcció de Recursos Humans de Madrid i ha enviat l’única persona que feia aquesta tasca al Departament d’Arxiu i Documentació de Sant Cugat, amb efectes des de l’1 d’octubre de 2010. Les explicacions que s’han fet al comitè d’empresa per part dels responsables del centre demostren que la direcció de TVE a Sant Cugat no té ni tan sols l’autonomia suficient per decidir la necessitat d’aquest lloc de treball. Per la seva banda, Madrid demostra una vegada més la seva falta de sensibilitat envers la nostra pluralitat cultural i lingüística.

El corrector de català desenvolupa la seva tasca a Sant Cugat, principalment als serveis informatius, però també dóna suport a la resta de programes en català: informa sobre l’ús de la llengua catalana, vetlla per la seva qualitat i proposa el model d’estil més apropiat en les comunicacions orals i/o escrites. Coneix perfectament l’estil de cada redactor, domina el llenguatge informatiu i corregeix els rètols que apareixen en pantalla.

De fet, el 28 de juny de 2010, quan el comitè d’empresa es va assabentar de les intencions que tenia la direcció, va enviar un escrit de queixa tant a la directora, Montse Abbad, com al director d’informatius, a la direcció de Recursos Humans i al Consell d’Administració de la CRTVE, i no han donat resposta. També el mateix Consell d’Informatius va fer un escrit de protesta en el qual afirmava que aquesta decisió abocava els informatius cap a una degradació progressiva. La direcció de la CRTVE té l’obligació, segons la Llei 17/2006 de la Televisión de titularitat estatal, “d’establir criteris de correcció lingüística per promoure i garantir tant la puresa com la riquesa de l’idioma”.

També el Parlament de Catalunya va aprovar una proposta de resolució en la qual declarava que “la responsabilitat i tasca que correspon als mitjans de comunicació audiovisuals de titularitat o participació pública en la preservació, difusió i projecció de la diversitat cultural i lingüística de l’Estat, és especial pel que fa a les llengües cooficials i pròpies com són el català, l’euskera i el gallec”. El comitè d’empresa de TVE Catalunya va denunciar aquest fet flagrant, ja que el considera un atac contra el nostre centre de producció de Sant Cugat.

Popularitat: unranked