Dilluns, 24 d'Abril de 2017

Entrevistes a la maquila

Dilluns, 24 d'Abril de 2017

Les indústries maquiladores són naus industrials de capital estranger i produeixen per encàrrec de grans multinacionals, bàsicament del sector tèxtil, fent una part del procés que no necessita inversió tècnica ni persones professionalment formades, només mà d’obra barata. Les condicions de treball són dures, amb jornades laborals de més de dotze hores i alts ritmes de productivitat, que fan que les treballadores pateixin greus problemes de salut, ja que estan en contacte amb productes químics, tenen prohibit el dret a afiliar-se a un sindicat, etc.

Les indústries maquiladores poden ser una alternativa per a milers de persones sempre que es respectin els drets humans i es garanteixin el drets laborals.

Fitxa tècnica

Direcció: Antonio Rosa
Any de producció: 2006
Durada: 23 minuts