Dimarts, 23 de Maig de 2017

Des de ja fa 8 anys, els i les joves de CCOO de Catalunya, País Valencià i les Illes Balears ens vàrem dotar d’un espai per treballar conjuntament en la promoció de la unitat lingüística i cultural dels territoris de parla catalana anomenat A 3 Bandes. L’eix vertebrador de l’espai és, doncs, la identitat nacional i la unitat lingüística.

Any rere any hem anat ampliant el treball en comú en cada cop més àmbits gràcies a un protocol de col·laboració que vàrem renovar el maig passat.

Aquest acord pretén promoure la nostra llengua com un element de comunicació i de treball, de participació i de formació sindical entre els treballadors i treballadores joves de Catalunya, Illes

Balears i País Valencià. Els compromisos a què compromet l’acord a les tres confederacions són molt diversos i conflueixen des dels àmbits més pràctics als més ideològics.

Vàrem considerar necessari coordinar les línies generals d’actuació en matèria de joventut de les confederacions, establir línies estratègiques centrades anualment o bianualment en diferents àrees de treball, així com mantenir una coordinació permanent entre les tres organitzacions juvenils i obrir un canal estable de tot tipus d’informació que permeti augmentar els recursos i l’eficàcia de les activitats plantejades per totes tres organitzacions.

De fet, hi ha el compromís d’estudiar les vies per establir polítiques comunicatives conjuntes i per habilitar espais de participació en les nostres respectives publicacions i/o pàgines web que continguin informació d’activitats desenvolupades per joves sindicalistes dels territoris de parla catalana.

Per aquest motiu, promovem campanyes generals i activitats puntuals que afecten les tres organitzacions. Estem estudiant la forma de treballar sindicalment el lleure educatiu i participem de manera activa en els espais de formació, reflexió i participació sindical de les tres organitzacions.

L’A 3 Bandes és, a més, essencialment, un espai de reflexió sindical en el qual, recentment, hem marcat la importància de generar un discurs respecte a Europa i ens hem plantejat la possibilitat de coorganitzar una trobada sindical a escala europea.

Però, com no podria ser d’una altra manera, tenim la voluntat d’establir més complicitats amb altres confederacions sindicals que comparteixin també la unitat lingüística, com són les corresponents a l’Aragó, Andorra i Occitània, i que permetin, per tant, continuar fent gran un projecte que neix de teixir i per teixir complicitats entre territoris.